HR | EN

Uvjeti korištenja

Pravila i uvjeti kupnje avionskih karata putem servisa www.aviokarte.hr

Ovdje možete saznati kako rezervirati vašu aviokartu.

Važno je napomneuti da cijena zrakoplovne karte ovisi o raspoloživosti mjesta u zrakoplovu u trenutku izrade rezervacije za željene datume. Na cijenu utječu sezonalnost, kao i objavljene cijene zrakoplovnih kompanija za željeni period putovanja.

Potvrdom “confirm trip” nakon odabira letova, unosa podataka o putnicima te popunjavanja podatka o kreditnoj kartici, prihvatili ste slijedeća pravila i uvjete:

  • PROMJENA IMENA NIJE DOZVOLJENA
  • OTKAZIVANJE / PROMJENA LETA NIJE DOZVOLJENA osim ako u uvjetima karte (3. korak rezervacijskog procesa „purchase conditions“  nije drugačije naznačeno)
  • LETOVI NISU POTVRĐENI SVE DO PRIMITKA AUTORIZACIJE KARTICE I IZDAVANJA KARTE ZA REZERVACIJU.

Kada potvrdite da ste pročitali i da se slažete s općim uvjetima ugovora na 5. koraku rezervacijskog procesa, nakon što ste pritisnuli „confirm trip“, složili ste se s planom puta, uvjetima i cijenom karte.

Od iznimne je važnosti da pažljivo pregledate plan puta prije no što pritisnete gumb „confirm trip“:

  • Provjerite jeste li odabrali željeni datum (ponekad se datumi koje ste unijeli ponište uslijed listanja naprijed-nazad ovisno o konfiguraciji vašeg pretraživača).
  • Provjerite plan leta; pažljivo proučite vrijeme i datume vaših letova (ponekad su za neke letove potrebna noćenja, promjene zračnih luka ili pak na destinaciju stižete sljedeći dan).
  • Provjerite uključuju li odabrani letovi željene zračne luke: neki gradovi poput Londona ili New Yorka imaju nekoliko zračnih luka te ćete upisom grada London dobiti letove za sve zračne luke Gatwick, Heathrow i sl.; slično je i s New Yorkom (John F. Kennedy – JFK, La Guardia- LGA ili pak Newark- EWR)  te Washington DC (Dulles-IAD, Baltimore – BWI i Reagan National – DCA). Također, imajte na umu da neki gradovi nose identične nazive poput Manchestera NH (MHT) i Manchestera UK (MAN). Važno je znati da neke zrakoplovne kompanije promoviraju niskobudžetne letove za zračne luke koje su vrlo udaljene od gradova za koje određeni prijevoznici reklamiraju let. Na primjer, Ryanair prodaje letove za Frankfurt iako avion zapravo slijeće u Hahnu koji je udaljen od Frankfurta više od 130km.
  • Važno je znati da ponekad možete slijetati na jednu, a polijetati iz druge zračne luke (npr. let za London-Gatwick i povratni let s London Heathrow-a). To je čest slučaj za sve veće svjetske metropole poput New Yorka, Londona, Pariza, Sao Paola, Buenos Airesa, Tokya, Milana itd.
  • Budite pažljivi sa „sredstvima“ kojima se odvija vaše putovanje (equipment). Neke zrakoplovne kompanije za dio svojih putovanja koriste vlakove ili autobuse. To je ponekad u brzini moguće previdjeti, tako da uvijek detaljno provjerite vaš plan puta i prijevozna sredstva do vaše krajnje destinacije. Neke od destinacija na koje se stiže kombinacijom zračnog i željezničkog prijevoza su Ottawa, Stuttgart, Heidelberg, Bern. U Francuskoj su visokobrzinski vlakovi TGV dio avionskog reda vožnje i nose brojeve letova, a naš ih sustav prikazuje kao TRN pod „equipment“.
  • Provjerite cijenu. Aerodromske pristojbe uvijek su uračunate u konačan plan puta, a konačni troškovi karte koji uključuju sve pristojbe prikazani su na trećem koraku rezervacijskog procesa. Imajte na umu da je za ukupnu cijenu karte potrebno doći do trećeg koraka rezervacijskog procesa.
  • Provjerite jeste li ispravno napisali ime i jeste li unijeli ime i prezime pravilnim redoslijedom (bitno je ne zamijeniti ime s prezimenom). U podatke o putniku uvijek unositi ime i prezime onako kako je napisano u putovnici. Ime i prezime s identifikacijskog dokumenta mora se poklapati s imenom na karti. Za sve nedoumice molim vas da nas kontaktirate putem e-maila. Ukoliko ste se nedavno vjenčali te putujete u inozemstvo radi promijene imena i izrade nove putovnice, molimo vas da nas prije potvrde i uplate rezervacije izvijestite o tome.

Porezi

  • Ovaj je dio računa van nadležnosti aviokarte.hr ili bilo koje druge putničke agencije.

Rezervacija i kupnja

  • Za sve rezervacije napravljene putem servisa aviokarte.hr kupnja se može napraviti uplatom na zrakoplovnu kompaniju koja je nositelj leta (pozivom na rezervacijski kod- PNR) ili bilo koju ovlastenu putničku IATA agenciju na podrucju RH.

Osiguranje kod putovanja

  • Svim našim putnicima preporučamo odabir putnih osiguranja koja su najčešće neznatan dodatan trošak, a pružaju određenu zaštitu u slučaju neočekivanih situacija.

Identitet putnika

  • Ime putnika mora odgovarati imenu na putovnici. Molimo vas, imajte na umu da kod jednom izdanih karata nije moguće naknadno promijeniti ili korigirati imena. Aviokarte su neprenosivi dokument (ne mogu se prenijeti na drugu osobu).
  • Prema pravilima zrakoplovnih kompanija, promjene imena na rezervaciji nisu moguće, a jednako tako nije moguće koristiti avionsku kartu s tuđim imenom za vlastito putovanje.
  • Dobne skupine u avioprijevozu su: mala beba do navršene dvije godine starosti (infant), dijete od 2 do navršenih dvanaest godina starosti (child), omladinci od dvanaest do navršenih dvadeset i pet godina starosti (youth) te odrasle osobe (adults). Male bebe, djeca i omladinci često ostvaruju popust prilikom kupnje aviokarata, stoga pripazite da ste ispravno unijeli datume rođenja koji odgovaraju datumu rođenja navedenom u putovnici. Ukoliko vaše dijete treba putovati samo, prethodno nas kontaktirajte kako bismo vas uputili u uvjete vezane uz kupnju karata za djecu bez pratnje.

Odgovornost za web stranicu

Ukoliko se prilikom procesa rezervacije stranica „zamrzne“ ili vam se prekine internetska veza, molimo vas kontaktirajte nas i provjerite jeste li uspješno izvršili proces rezervacije.

 

Duple rezervacije

Ukoliko napravite pogrešku prilikom izrade rezervacije, molimo vas da pogrešno napravljenu rezervaciju sami otkažete ili nas, prije no što napravite novu, kontaktirate kako bismo istu otkazali za vas.
U slučaju postojanja duplih rezervacija, avio prijevoznik zadržava pravo otkaza rezervacije i/ili kupljene karte bez prethodne obavijesti, za što putnička agencija ne preuzima odgovornost.

 

Potvrda rezervacije i potvrda o izdanoj karti

  • Većina rezervacija može se vidjeti na www.checkmytrip.com, odmah nakon što je rezervacija potvrđena. Za provjeru rezervacije na checkmytrip.com unesite vaše prezime i rezervacijski kod (PNR) koji ste zaprimili u potvrdi vaše rezervacije. Najprije biste trebali vidjeti potvrđenu rezervaciju, a nakon što je karta izdana prikaz će pokazati i serijski broj karte. Dolaskom na  stranicu checkmytrip.com, ukoliko ispis pokazuje i serijski broj karte, upotrijebite  „Print Itinerary“- na lijevoj strani internetske stranice – kako biste isprintali detalje vaše karte. Šesteroznamenkasti kod (PNR) koji dobivate u potvrdi rezervacije razlikuje se od individualnog koda koji koristi zrakoplovna kompanija, koji se također nalaze na stranici checkmytrip.com ili na primljenoj potvrdi vaše rezervacije. Zrakoplovne kompanije imaju svoje vlastite brojeve koje možete pronaći kada koristite www.checkmytrip.com.
  • Ukoliko na vaš e-mail ne zaprimite elektronsku aviokartu ili prilikom dolaska na checkmytrip.com ne vidite broj karte unutar 24 h od dana rezervacije, molimo vas da nas kontaktirate na e-mail: aviokarte@aviokarte.hr.
  • Ukoliko ste nam prilikom potvrde rezervacije ostavili kreditnu karticu koja je odbijena prilikom naplate, zaprimit ćete e-mail sa zamolbom o javljanju alternativnog načina plaćanja za potvrdu vaše karte.
  • Ukoliko iz tehničkih razloga nije moguće izdati vašu kartu, bit ćete obaviješteni u najkraćem mogućem roku te će vam biti ponuđena alternativna opcija putovanja. Ukoliko vam navedeno neće odgovarati, a prvu ste rezervaciju potvrdili kreditnom karticom, vaša će rezervacija biti otkazana, a kreditna kartica neće biti terećena.

Vrijeme odgovora

Radnim danom od 08 do 18h, te nedjeljom i praznikom od 09 do 17 sati, Aviokarte.hr će vas kontaktirati između pola i 2 sata od primitka potvrde vaše rezervacije ili zaprimljenog upita. Izvan navedenih vremena nismo u mogućnosti garantirati izdavanje aviokarata.

Većina je potvrda poslana u periodu od 30 minuta do 1 sat od trenutka izvršenja rezervacije. Potvrda koju ste primili na e-mail znači da ste uspješno izvršili rezervaciju, no prijevoz i mjesto nisu zagarantirani sve dok se ne izvrši plaćanje putem kreditne kartice, virmana ili gotovine. Povremeno se iz tehničkih razloga putem sustava pojavi nevažeća ponuda. Ukoliko se to dogodi, kontaktirat ćemo vas u najkraćem mogućem roku te ponuditi alternativnu opciju.

 

Otkazivanje i promjene

Postoje tri kategorije otkazivanja / promjena:

  • otkazivanje ili promjene izvršene od strane zrakoplovne kompanije bez suglasnosti putnika;
  • otkazivanje i promjene koje zahtjeva putnik
  • otkazivanje putovanja uzrokovano bankrotom avio prijevoznika
  • otkazivanje u slučaju postojanja duplih rezervacija 
  • slijed kupona za let i njihova upotreba

1. otkazivanje ili promjene izvršene od strane zrakoplovne kompanije bez suglasnosti putnika

  • Zrakoplovne kompanije usred određenih okolnosti, zadržavaju pravo promjene rasporeda leta bez prethodnog obavještavanja. Uslijed vremenskih uvjeta, prirodnih katastrofa, svjetskih, ratnih ili zdravstvenih problema, bankrota zrakoplovne kompanije, problema s kapacitetom – zrakoplovna kompanija može otkazati ili promijeniti vrijeme leta.
  • Elektronska karta (e-karta) je ugovor između zrakoplovne kompanije i putnika.
  • Aviokarte.hr i njeni izvršni partneri djeluju kao agenti zrakoplovnih tvrtki i nisu odgovorni za postupke izvršene od stane zrakoplovne kompanije. Ukoliko dođe do neugodnosti koje su u skladu sa zakonom o pravima i zaštiti putnika u avioprijevozu, zrakoplovna se kompanija može odreći standardnog iznosa naknade kod otkazivanja / promjena i vratiti inače nepovratna sredstva. Zrakoplovne kompanije također mogu ponuditi druge načine kompenzacije ukoliko je putniku uskraćena usluga. Za točne informacije o pravima putnika u zračnom prijevozu u slučaju neuobičajenih i izvanrednih situacija, svakako pročitajte ZAKON O PRAVIMA I ZAŠTITI PUTNIKA U AVIOPRIJEVOZU.
  • Ukoliko aviokompanija promijeni raspored letova i predloži novi raspored koji odgovara putnicima, aviokompanija će o svom trošku napraviti promjenu, a vi ćete zaprimiti nove detalje leta i kartu.
  • Ukoliko zbog opravdanih razloga zrakoplovna kompanija značajnije promijeni raspored letova te novi raspored vama ne odgovara, ostvarujete pravo na povrat sredstava.

2. otkazivanje i promjene koje zahtjeva putnik

  • Otkazivanje i promjene datuma putovanja podložne su uvjetima karte s kojima ste se složili na 3. koraku rezervacijskog procesa (velika većina aviokarata ne dozvoljava promjene datuma putovanja ili povrat sredstava, poneke karte dozvoljavaju samo djelomičan povrat, stoga prije potvrde rezervacije uvijek pažljivo pročitajte uvjete vaše karte, a u slučaju nedoumica i nejasnoća kontaktirajte nas putem e-maila aviokarte@aviokarte.hr)
  • Ukoliko otkazujete vaše putovanje, a prema uvjetima vaše karte, imate pravo na povrat sredstava, sredstva će vam po odobrenju aviokompanije biti vraćena (najčešće 6-8 tjedana od trenutka kada ste otkazali vašu kartu). Važno je imati na umu da ukoliko ste odlučili otkazati vašu kartu, zahtjev za otkazom pošaljete u pismenom obliku na e-mail aviokarte@aviokarte.hr prije datuma putovanja naznačenog u vašoj karti. Povrat sredstava u slučaju bolesti ili nekog sličnog razloga znatno vam može olakšati prethodna uplata putnog osiguranja i osiguranja od otkaza, stoga vam navedeno preporučamo, za pitanja i informacije kontaktirajte nas na aviokarte@aviokarte.hr)
  • Promjena datuma putovanja, prije polaska ili nakon odlaska također je podložna uvjetima s kojima ste se složili prilikom potvrde vaše rezervacije (3. korak rezervacijskog procesa). Ukoliko je ista dozvoljena, pošaljite nam vaš zahtjev s željenim novim datumom putovanja te vašom kartom, a mi ćemo vam shodno uvjetima karte i raspoloživosti mjesta na traženi datum javiti iznos promjene ukoliko se ona naplaćuje. Ukoliko vam novi plan puta i pripadajući iznos naknade za promjenu datuma putovanja odgovaraju, pošaljite nam pismenu potvrdu te način plaćanja promjene. Nakon uplate, zaprimit ćete novu kartu za vaše putovanje.

3. otkazivanje putovanja uzrokovano bankrotom avio prijevoznika

  • U slučaju bankrota avio prijevoznika aviokarte.hr i putnička agencija Ulix ne preuzimaju odgovornost
  • Ulix će povrat sredstava za takve karte izvršiti po primitku sredstava od strane avio prijevoznika
  • Ulix i aviokarte.hr će pravodobno informirati putnike o statusu karata u slučaju bankrota avio prijevoznika

4. otkazivanje u slučaju postojanja duplih rezervacija

  • U slučaju postojanja duplih rezervacija, avio prijevoznik zadržava pravo otkaza kupljene karte bez prethodne obavijesti, za što putnička agencija ne preuzima odgovornost.
5. slijed kupona za let i njihova upotreba
  • Putna karta prestaje vrijediti ukoliko svi kuponi nisu bili upotrijebljeni u slijedu navedenom u​ putn​oj​ kart​i​.
  • Putna karta koju je putnik kupio valjana je za prijevoz od mjesta polijetanja, preko dogovorenih mjesta međuslijetanja ili transfernih mjesta, do mjesta slijetanja navedenih na karti. Cijena putne karte koju je putnik kupio izračunata je sukladno uvjetima avio prijevoznika na temelju cijelog putovanja naznačenoga na karti. Ako putnik želi promijeniti rutu putovanja, mora u vezi s time unaprijed kontaktirati putničku agenciju. Cijena će putne karte za novu rutu putovanja ponovno biti izračunata te će putniku biti ostavljena mogućnost da prihvati novu cijenu ili ostane pri prijašnjoj ruti putovanja. Ako putnik promijeni rutu putovanja bez prethodnog sporazuma s putničkom agencijomputnička agencija zadržava pravo primijeniti ispravnu cijenu putne karte za putnikovu stvarnu rutu i naplatiti od putnika bilo koju razliku u cijeni između one koju je putnik platio i one koja se primjenjuje na promijenjenu rutu putovanja sukladno uvjetima i pravilima koje određuje avio prijevoznik za tu novu odabranu rutu.

Primanje obavijesti s naše strane

Molimo vas da prilikom upisa kontakt informacija u rezervacijskom procesu, provjerite da ste ispravno upisali vašu e-mail adresu. Ukoliko dođe do pogreške te je upisana kriva e-mail adresa, nećete zaprimiti potvrdu rezervacije po završetku rezervacijskog procesa. Također provjerite da vam je e-mail poslužitelj u funkciji, a vaš poštanski sandučić ima mjesta za nove poruke. Navedeno je važno jer ćete sve obavijesti vezane uz napravljenu rezervaciju s naše strane zaprimiti putem e-maila, stoga vas molimo da isti provjeravate i nakon što ste zaprimili potvrdu rezervacije. Važno je znati da, iako ste vašu rezervaciju potvrdili kreditnom karticom u trenutku izrade rezervacije, kreditna kartica može biti odbijena prilikom naplate te ćemo vam u tom slučaju obavijest, kao i zamolbu za javljanjem drugog načina plaćanja vaše karte, poslati putem e-maila.

 

Mogućnost kontakta i pogreške nastale prilikom izrade rezervacije

Naše osnovno sredstvo komunikacije je e-mail.

Vaša je odgovornost prilikom rezervacije navesti ispravnu e-mail adresu i kontakt telefon. U slučaju da nam e-mail na ostavljenu e-mail adresu ne prolazi ili pak nema odgovora s vaše strane, pokušat ćemo vas kontaktirati i telefonom. Molimo vas da prilikom izrade rezervacije unosite ispravne kontakte kako bismo vas , mogli pravovremeno informirati o mogućim promjenama ili drugim bitnim detaljima. Ukoliko je vaša kreditna kartica prilikom obrade transakcije odbijena, Aviokarte.hr ne odgovara za kašnjenje ili eventualne promjene u cijeni nastale zbog navedene okolnosti. Aviokarte.hr ne odgovara za okolnosti uzrokovane krivim unosom telefonskog broja, e-mail adrese, krivo napisanih imena putnika, krivog odabira odredišta leta ili datuma putovanja te ostalih pogrešaka koje možete napraviti prilikom rezervacijskog procesa. Ukoliko ste naknadno primijetili da je s vaše strane došlo do pogreške, molimo vas da nas odmah obavijestite putem e-maila aviokarte@aviokarte.hr, a mi ćemo u dogovoru s aviokompanijom provjeriti što je moguće učiniti te vam predložiti moguća rješenja.

 

Kreditne kartice; provjerite ispravnost podataka, adresu, limit i slično

 

Nakon potvrde vaše rezervacije i prije trenutka izdavanja vaše karte, slijedi proces naplate kreditne kartice ostavljene prilikom izrade rezervacije.

Mnogo je razloga zbog kojih kreditna kartica može biti odbijena, a neki od njih su netočno navedena adresa, nedovoljan dnevni limit, vaša zadnja naplata nije izvršena pa imate manje sredstava no što ste računali, vaša banka još uvijek ima vašu staru adresu, a vi ste u međuvremenu preselili itd… Provjerite da na vašoj kreditnoj kartici imate dovoljno sredstava (limit) za provedbu transakcije, kako bismo bili u mogućnosti vaše karte izdati na vrijeme i bez nepotrebnih komplikacija. Ukoliko se radi o većim iznosima, iz sigurnosnih razloga, zamolit ćemo vas da nam faksirate kopiju vaše identifikacijske isprave i kreditne kartice te ispunite formular za odobrenje plaćanja kreditnom karticom.

 

Unaprijed vam zahvaljujemo na suradnji i razumijevanju!

 

Debitne kartice

 

Putem servisa aviokarte.hr, kartu nije moguće uplatiti debitnim karticama. Molim vas provjerite da uplatu vršite kreditnim karticama, virmanom ili gotovinom – dolaskom u poslovnicu.

Ukoliko rezervaciju potvrdite/uplatite debitnom karticom kontaktirat ćemo vas sa zamolbom da nam javite alternativni način plaćanja.

 

Sjedalo, obrok, smještaj osoba s invaliditetom

Ukoliko je na odabranom letu moguće rezervirati sjedalo, to možete sami učiniti na 4. koraku rezervacijskog procesa. Ukoliko u rezervaciju želite upisati vaš broj za prikupljanje milja (frequent flyer number), to je također moguće na 4. koraku rezervacijskog procesa. Ako naknadno želite rezervirati vaše sjedalo, obrok, upisati broj za prikupljanje milja (frequent traveler number) ili imate neki drugi specifičan zahtjev, pošaljite nam e-mail na aviokarte@aviokarte.hr, a mi ćemo vam odgovoriti u najkraćem mogućem roku.

Letovi za određene destinacije i na određenim zrakoplovnim kompanijama nemaju mogućnost rezervacije sjedala i odabira posebnog obroka. Za sva eventualna pitanja i informacije pošaljite nam e-mail na aviokarte@aviokarte.hr.

 

Prekooceanska putovanja i putovanja na destinacije za koje je potrebna viza

 

NE PREPORUČAMO KRETATI NA PUT AKO NEMATE SVE TRAŽENE PUTNE ISPRAVE, KAO ŠTO SU PUTOVNICA I VIZA. 

 

Prekooceanska putovanja i ostale određene destinacije osim valjane putne isprave, (putovnice) često zahtijevaju vize, dozvole za ponovni ulazak, tranzitne vize, zdravstvene potvrde, potvrde o cijepljenju, povratne karte ili potvrde o nastavku putovanja ili bilo koju kombinaciju navedenog. Odgovornost za prikupljanje valjane putne dokumentacije snosi putnik; za sva eventualna pitanja i informacije stojimo vam na raspolaganju!

 

I. Detaljni uvjeti prijevoza za putnike i prtljagu u zračnom prijevozu

1.      PODRUČJE PRIMJENE

  • Opće odredbe
    Uvjeti prijevoza za putnike, prtljagu i robu (dalje u tekstu samo kao “Uvjeti”) odnose se na ukupni redoviti i neredoviti unutrašnji i međunarodni promet putnika, prtljage i robe, koji vrši prijevoznik, uključujući i službe povezane s tim prometom i prijevozom, kao i proces kupovanja putne karte kod IATA agenta.
  • Besplatan promet ili prijevoz
    Ukoliko je riječ o prometu ili prijevozu koji se vrši besplatno, prijevoznik ima pravo u potpunosti ili djelomično isključiti valjanost ovih Uvjeta.
  1. DUŽNOSTI PUTNIKA U ZRAČNOM PROMETU
  • Putnik je dužan prije kupnje putne karte i ukrcaja u zrakoplov na zahtjev djelatnika IATA agenta ili prijevoznika ili državnih organa dokazati svoj identitet i priložiti odgovarajuće putne dokumente.
    Putnik je dužan informirati se o neophodnosti vize ili cijepljenja za državu u koju ili kroz koju putuje.
  • Prilikom kupnje putne karte putnik je dužan obavijestiti zračnog prijevoznika posredstvom IATA agenta o svojim zdravstvenim problemima, koji bi mogli otežati njegov prijevoz ili negativno utjecati na tijek leta.
    IATA agent preporučuje da se zbog bolesti ptičje gripe, SARS-a, ebole, malarije i virusnog meningitisa putnik prije putovanja detaljnije informira na web stranicama Svjetske zdravstvene organizacije (WHO www.who.int/) te prikupi obavijesti o mogućnosti cijepljenja prije odlaska u inozemstvo, preko Hrvatskog zavoda za zdravstveno osiguranje (HZZO www.hzzo-net.hr/), kao i o uvjetima zdravstvenog osiguranja tijekom boravka u inozemstvu.
    • Putnik je dužan podvrgnuti se sigurnosnom pregledu koji uključuje i njegovu predanu i nepredanu prtljagu.
    • Prema važećim međunarodnim propisima putnik u svoju ručnu prtljagu ne smije uključiti oružje, streljivo, noževe, igračke koje odgovaraju stvarnom ubojitom oružju (npr. pištolji, granate) te ostale predmete slične prirode. Ti predmeti mogu biti spremljeni jedino kao predana prtljagu. Prijevoznik se odriče bilo kakve odgovornosti za čuvanje tih predmeta. Tvari opasne prirode (eksplozivi i streljivo, goriva, lužine, komprimirani plinovi, otrovi ili toksični i zarazni materijali, oksidirajuće tvari, radioaktivni materijal, magnetski materijal i ostala opasna roba) moguće je prevoziti samo pod osobitim prijevoznim uvjetima.
    • Putnik je dužan poštovati osobitosti zračnog prijevoza i pridržavati se upozorenja prijevoznika koja se tiču prije svega:
      – ukrcaja, skupljanja i kretanja u prostorijama određenima za putnike,
      – ulaska i izlaska iz zrakoplova,
      – pohrane odjeće i nepredane (ručne) prtljage u zrakoplovu.
    • Putnik je dužan suzdržati se od ponašanja koje bi moglo ugroziti sigurnost i odvijanje zračnog prijevoza, smetati ili uznemiriti ostale putnike ili biti razlogom njihove tužbe, sprečavati pravilno obavljanje dužnosti posade zrakoplova, oštetiti imovinu prijevoznika ili putnika, suzdržati se od prekomjernog uživanja u alkoholu na palubi zrakoplova.
    • Putnik je, nadalje, dužan:
      – pristupiti mjestu ukrcaja i izvršiti sve tražene formalnosti i ukrcajne procedure na vrijeme, ne kasnije od vremena koje je odredio prijevoznik. Putniku se preporučuje da se o tome raspita kod prijevoznika ili njegova ovlaštenog agenta;
      – na poziv posade zrakoplova ili na znak na svjetlećem panelu prilikom uzlijetanja ili slijetanja, odnosno tijekom leta, privezati se sigurnosnim pojasevima,
      – na traženje posade zrakoplova premjestiti se na određeno sjedalo, ako je to potrebno iz operativnih razloga,
      – pridržavati se naloga o zabrani pušenja na palubama svih zrakoplova. Kršenje zabrane može biti kažnjeno novčanom kaznom,
      – tijekom leta ne koristiti određene elektroničke naprave i uređaje koji svojim radom mogu negativno utjecati na funkcioniranje i rad elektroničkih uređaja i naprava zrakoplova. Kršenje navedenog može biti kažnjeno novčanom kaznom,
      – neophodno se podvrgnuti prvoj pomoći ako se tijekom leta pojave zdravstveni problemi, izvijestiti osoblje o osobnim i zdravstvenim podacima i podvrgnuti se liječničkom pregledu,
      – nadoknaditi prijevozniku sve naknade za štetu koju je putnik uzrokovao ili počinio svojim nedoličnim ponašanjem (npr. uništavanje unutrašnjosti zrakoplova, ilegalni prijevoz opasnih životinja, stvari itd.),
      – tijekom leta pridržavati se uputa kapetana i posade zrakoplova
      – podvrgnuti se propisanom sigurnosnom pregledu koji provode organi državne uprave ili ovlaštene organizacije,
      – prilagoditi svoju odjeću i vanjski izgled tako da odgovara standardima zračnog prijevoza.
      – ROKOVI ZA CHECK-IN. Vrijeme navedeno na planu leta/potvrdi je vrijeme polijetanja zrakoplova. Vrijeme
      polijetanja nije vrijeme u kojem se morate prijaviti na let, niti vrijeme u kojem morate biti spremni za ukrcaj
      na let (boarding). Vaš prijevoznik može odbiti ukrcati vas ukoliko kasnite. Vrijeme za prijavu na let, koje
      navodi vaš prijevoznik, predstavlja najkasniji trenutak kada putnici mogu biti prihvaćeni za putovanje; vrijeme
      ukrcavanja, koje navodi vaš prijevoznik, je najkasniji trenutak, kada se putnici moraju pojaviti na vratima za
      ulaz u zrakoplov kako bi se ukrcali na let.


II. Zajedničke odredbe, odgovornost zračnog prijevoznika u zračnom prijevozu putnika, prtljage i robe

  1. ODGOVORNOST PRIJEVOZNIKA
  • Prijevoznik je dužan osigurati da putnici budu upoznati sa smještajem i načinom uporabe:
    • sigurnosnih pojaseva,
    • izlaza u slučaju nužde i uređaja koji su predviđeni za zajedničku uporabu,
    • prsluka za spašavanje i maski za kisik, ukoliko je korištenje tih sredstava propisano za putnike,
    • ostalih uređaja u slučaju nužde, predviđenih za individualnu uporabu.
  • Putnici moraju biti upoznati s pravilom o zabrani pušenja i korištenja elektroničkih uređaja na palubi zrakoplova, kršenje kojeg može biti kažnjeno novčanom kaznom.
  • Ukoliko se javi potreba, prijevoznik je dužan upoznati putnike s postupcima u slučaju nužde koji odgovaraju trenutnoj situaciji.
  • Prijevoznik je dužan osigurati mogućnost korištenja sigurnosnih pojaseva prilikom uzlijetanja, slijetanja, pojave turbulencije i u bilo kojem drugom slučaju na poziv kapetana zrakoplova te je dužan upoznati putnike o pohrani njihovih stvari u zrakoplovu.
  1. Opća odgovornost prijevoznika se provodi: /li>
  • u unutrašnjem zračnom prijevozu na temelju supstancijalnog prava Republike Hrvatske koje uređuje prijevoz i zračni prijevoz.
  • u međunarodnom zračnom prijevozu na temelju Ugovora o ujednačavanju nekih pravila o međunarodnom zračnom prijevozu tzv. Varšavskom konvencijom čl. 15/1935., u izmjenama Haškog protokola čl. 15/1966.

2.  Ograničenje odgovornosti prijevoznika

  • odgovornost prijevoznika u duhu Varšavske konvencije, dopunjene i izmijenjene Haškim protokolom, za štetu nastalu smrću ili ranjavanjem putnika ograničena je iznosom od 20.000, – USD, iznosom od 58.000, – USD (75.000, – USD uključujući pravne troškove) – u duhu Montrealskog dogovora za letove do/iz/preko SAD-a i Kanade.

3. Odgovornost za štetu

  • prijevoznik je odgovoran samo za štetu nastalu na vlastitoj liniji. Prijevoznik koji je izdao putnu kartu ili ukrcao prtljagu na liniju drugog prijevoznika, nastupa samo kao njegov agent.
    Putnik ima, unatoč tome, pravo tražiti odštetu, u slučaju predane prtljage, od prvog ili posljednjeg prijevoznika.
  • prijevoznik ne odgovara za štetu prouzrokovanu na ručnoj prtljazi ili drugim stvarima za čiju je brigu i čuvanje zadužen putnik, s iznimkom slučajeva kad je šteta nastala krivnjom prijevoznika ili kad je putnik izgubio mogućnost brinuti se o svojoj prtljazi. Ako je pak šteta nastala zajedničkom krivnjom putnika i prijevoznika, snosit će podijeljenu odgovornost s obzirom na svoj udio u uzrokovanju štete.
  • prijevoznik je odgovoran do visine stvarne štete, najviše do granice ograničenja njegove odgovornosti. Prijevoznik ne odgovara za neizravnu štetu niti za izmaklu dobit,
  • prijevoznik je odgovoran za gubitak ili kašnjenje koje je nastalo u tijeku zračnog prijevoza njegovom krivnjom,
  • prijevoznik nije odgovoran za bilo kakvu štetu, gubitak ili oštećenje koje je uzrokovano prirodnim putem, smrću životinja ili ponašanjem životinja, kao što je ujedanje, udaranje, probadanje ili gušenje ili pogrešnim čuvanjem životinje, ili nemogućnosti životinje za prilagodbom različitim uvjetima zračnog prijevoza,
  • prijevoznik ne odgovara za štetu na lomljivim i krhkim predmetima ili lako kvarljivim stvarima, zatim, ne odgovara za gubitak novca, nakita, plemenitih kovina, lijekova, ključeva, videokamera, fotoaparata i drugih elektroničkih uređaja, obveznica i vrijednosnih papira ili ostalih vrijednosti, poslovnih dokumenata, putovnica i drugih identifikacijskih isprava, koje su smještene u putnikovu predanu prtljagu, sa znanjem ili bez znanja prijevoznika. Prijevoznik nije odgovoran za oštećenje putnikove prtljage koje je uzrokovano sadržajem prtljage,
  • u slučaju prijevoza putnika čija je dob, psihičko i fizičko stanje takvo da je opasno ili rizično za tu osobu, prijevoznik neće biti odgovoran za bilo kakvu bolest, ozljedu ili nesposobnost, uključujući i smrt ako je ta bolest, ozljeda, nesposobnost ili smrt posljedica navedenog stanja takve osobe,
  • ograničavanje odgovornosti prijevoznika odnosi se na sve zaposlenike, agente i zastupnike prijevoznika.

4. UZASTOPNI PRIJEVOZNICI

Prijevoz koji obavlja prijevoznik i drugi prijevoznici na temelju jedne putne karte ili uz nju pripojenih karata smatra se jednim prijevozom. Ako prijevoz obavlja nekoliko prijevoznika, svaki se od njih, koji prihvaća putnike, prtljagu ili robu, smatra ugovornom stranom ugovora o prijevozu prema važećim međunarodnim sporazumima.
Prilikom takvog prijevoza putnici ili njihovi zastupnici mogu pozivati na odgovornost isključivo prijevoznika koji je izvršio prijevoz tijekom kojeg je došlo do događaja koji su rezultirali pravom za naknadu štete s iznimkom slučajeva kada prvi prijevoznik preuzme ugovorom odgovornost za čitav put.

Ako se radi o prtljazi ili robi, putnik ili pošiljatelj može pozivati na odgovornost prvog prijevoznika, zatim putnik ili primatelj, ovlašten za preuzimanje prtljage ili robe može tražiti odštetu od posljednjeg prijevoznika, a zatim, svaki od njih, može tražiti odštetu od prijevoznika koji je izvršio prijevoz prilikom kojeg je došlo do uništavanja, gubitka ili oštećenja prtljage ili robe ili je došlo do kašnjenja. Ti su prijevoznici zajednički i neraskidivo odgovorni prema putniku, pošiljatelju ili primatelju.

 

5.NAČIN I ROKOVI ZA REKLAMACIJU

  • Prouzročenu štetu na zdravlje, ručnu prtljagu i na ostalom osobnom vlasništvu putnik je dužan odmah prijaviti prijevozniku, koji će o tom sastaviti zapis. Prilikom kasnijeg prijavljivanja štete putnik mora dokazati uzročnu vezu između prijavljene štete i pripadajućeg prijevoza. U slučaju znatnih ozljeda prijevoznik je dužan sam prijaviti štetu.
  • Štetu na predanoj prtljazi putnik je dužan odmah reklamirati kod prijevoznika, najkasnije do 7 dana od preuzimanja prtljage. Štetu na prevezenoj robi nužno je reklamirati odmah, najkasnije do 14 dana od njenog preuzimanja. Prigovor za odgovornost za zakašnjenje treba predati u pismenom obliku u roku od dvadeset i jednog dana od dana kad je prtljaga ili roba predana. Prilikom neisporuke robe potrebno je uputiti reklamaciju do 120 dana od dana izdavanja prtljažnog lista.
  • Pravo na nadoknadu štete nestaje po isteku 2 godine od dana slijetanja do mjesta odredišta ili od dana kad je prijevoz prekinut.

6.VALJANOST I DJELOTVORNOST

  • Na ove Uvjete prijevoza putnika, na sva prava i obveze putnika i prijevoznika iz ovih Uvjeta prijevoza putnika, kao i na sve međusobne odnose koji nisu izričito uređeni ovim Uvjetima prijevoza putnika i sve sporove koji proiziđu između putnika i agencije primjenjivat će se kao mjerodavno pravo supstancijalno pravo Republike Hrvatske.
  • Za rješavanje svih sporova koji nastanu na temelju ovih Uvjeta prijevoza putnika, bit će nadležan stvarno nadležan sud u Republici Hrvatskoj.
  • Jedino je hrvatski tekst ovih Uvjeta prijevoza putnika autentičan. Postoje li razlike između hrvatskog teksta i teksta na drugom jeziku ovih Uvjeta prijevoza putnika, za njihovo tumačenje je mjerodavan tekst na hrvatskom jeziku.
  • Ovi Uvjeti stupaju na snagu i primjenjuju se od 15. travnja 2008. godine.

7. UVJETOVAN PRIJEVOZ OSOBA I PRATNJA DJECE

  • Uvjetovan prijevoz
    Prijevoz putnika kojemu bi, s obzirom na njegovo fizičko, psihičko stanje ili dob, prilikom zrakoplovnog prijevoza bilo ugroženo zdravlje ili načinjena neka druga šteta, provodi se uz uvjet da prijevoznik ne snosi odgovornost za moguće povrede, bolest ili drugu štetu, uključujući i smrt putnika te štetu nastalu na stvarima koje putnik ima uz sebe – ako takav kvar ili šteta nastanu kao posljedica prijevoza. Prilikom prijevoza bolesnih osoba i trudnica (maksimalno do 34. tjedna trudnoće) potrebno je priložiti na propisanom obrascu liječničku potvrdu kojom se potvrđuje da je putnik sposoban uključiti se u zrakoplovni prijevoz. Putnik je dužan navedeni obrazac podignuti prilikom kupnje putne karte. Prijevoz trudnica od 34. tjedna trudnoće nadalje provodi se isključivo na vlastiti rizik majke i djeteta i zrakoplovni prijevoznik se odriče bilo kakve odgovornosti. Prijevoznik ima pravo odbiti prijevoz trudnice u tom slučaju. U slučaju nagle smrti putnika za vrijeme leta njegovo će tijelo biti iskrcano iz zrakoplova u najbližoj zračnoj luci i prema protokolu predano kompetentnim mjesnim organima na daljnje čuvanje i omogućavanje naknadnog prijevoza.
  • Pratnja djece
    Djeca od 8 do 12 godina starosti mogu putovati sama jedino uz pretpostavku da su na mjesto polaska stigla u pratnji odrasle osobe od koje prijevoznik mora primiti pismenu izjavu na propisanom obrascu kojom se potvrđuje da će druga odrasla osoba dočekati dijete na mjestu dolaska. Obrasci se mogu nabaviti u prodajnim uredima. Prijevoznik može zahtijevati da se starost djeteta pouzdano utvrdi. Nepraćena djeca mlađa od 8 godina mogu biti uključena u prijevoz samo u posebnim uvjetima koje je odredio prijevoznik. Te uvjete priopćuje IATA agent.

8.PRTLJAGA

  • Opće odredbe
    Prtljaga se prevozi kao predana i nepredana (ručna prtljaga). Putnik ima pravo na besplatni prijevoz prtljage prema daljnjim odredbama ovih Uvjeta.
  • Predana prtljaga
    Kao predana prtljaga primaju se dobro zatvoreni i zaključani kovčezi ili druga prtljaga koja se može čvrsto zatvoriti. Uz suglasnost prijevoznika, u prijevoz mogu biti uključeni također i drugi predmeti. Za prtljagu koju putnik preda prijevozniku (predana prtljaga), putniku se kao potvrdu o preuzimanju izdaje prtljažni identifikacijski privjesak, koji je putnik dužan sačuvati u slučaju reklamacije. Kao predanu prtljagu moguće je također prevoziti živežne namirnice i male životinje, prema propisima koje odredi prijevoznik. Svaki komad prtljage koji putnik želi predati mora biti označen s vanjske i unutrašnje strane identifikacijskom oznakom na kojoj stoji putnikovo ime i njegova kontaktna adresa u mjestu dolaska (na primjer adresa hotela). Ime naznačeno na toj oznaci mora odgovarati podacima na putnoj karti i ostalim putnim ispravama. Prtljaga, uključujući i onu sa zip zatvaračem, mora biti zabravljena, kako tijekom prijevoza ne bi došlo do njenog otvaranja. Prijevoznik ne odgovara za prtljagu koja odmah nakon slijetanja nije preuzeta. Predana se prtljaga prevozi u skladišnom prostoru zrakoplova i, u pravilu, istim zrakoplovom kao i putnik. Ako takav prijevoz nije moguć, ostvarit će se najbližom mogućom vezom.
    Prijevoz prtljage i stvari, koje bi mogle ugroziti sigurnost leta, osoba ili imovine, isto kao i prtljage i stvari koje bi prilikom zrakoplovnog prijevoza mogle biti znatno oštećene ili su neprikladno zapakirane, prijevoznik može isključiti iz prijevoza prije uzlijetanja ili bilo kada tijekom puta.
    Putnik ima pravo na besplatan prijevoz predane prtljage koja po svojim dimenzijama, sadržaju i ostalim značajkama odgovara propisima prijevoznika.
  • Nepredana prtljaga (ručna prtljaga)
    Ručna prtljaga koju putnik može ponijeti sa sobom u zrakoplov određena je dimenzijama: maksimalna duljina 56 cm, maksimalna širina 45 cm te maksimalna dubina 25 cm, dok njihov zbroj maksimalno iznosi 115 cm. Putnik smije imati uz sebe samo jedan komad ručne prtljage maksimalne težine 5 kg, ukoliko to nije drukčije određeno unutrašnjim propisima prijevoznika. Prijevoznik ima pravo provjeriti težinu i dimenzije ručne prtljage.
    U kabini zrakoplova besplatno se prevoze dolje navedeni predmeti za osobnu uporabu koje putnik ima uz sebe i sam ih čuva:
    – mala ženska torbica
    – kaput, šal ili pokrivač
    – kišobran ili štap
    – fotoaparat, videokamera, dalekozor, malo osobno računalo ili mobilni telefon
    – košara za dijete i hrana za dijete tijekom leta
    – naočale i ortopedska pomagala za putnike s invaliditetom.
    Besplatno se, također, prevozi potpuno sastavljeno vozilo za osobu s invaliditetom koje se iz kapacitetnih razloga pohranjuje u skladišni prostor zrakoplova.
  • Posebna vrsta prtljage
    Isključivo uz prethodnu suglasnost prijevoznika i pod uvjetima koje je odredio prijevoznik moguće je prevoziti:
  • žive životinje, uključujući ptice i gmazove (prijevoz se provodi na odgovornost putnika te samo na onim mjestima u kojima je to važećim propisima dopušteno).
    Prijevoz se provodi:
    – u putničkom dijelu zrakoplova (u kabini) ili u skladišnom prostoru
    – kao roba, vidi članak 17, stavka 5 Uvjeta.
    Besplatno se, pored navedenog, u kabini zrakoplova može prevoziti pas ako prati osobu oštećena vida ili sluha te pas namijenjen zaštiti ljudskih života. Psi moraju biti opremljeni vodilicom, brnjicom, potvrdom o cijepljenju i drugom traženom dokumentacijom.
  • prijevoz oružja i streljiva:
    oružje svih vrsta može biti primljeno u zrakoplovni prijevoz samo na onim mjestima u kojima je to važećim propisima dopušteno. Oružje mora biti nenapunjeno, zakočeno i smješteno isključivo u skladišnom prostoru zrakoplova. Streljivo, koje je svojim svojstvima eksplozivno, pripada u tzv. opasni teret i može se prevoziti prema uvjetima navedenima u IATA priručniku za prijevoz opasnog tereta.
  • prijevoz diplomatske prtljage dopušten je diplomatskim kuririma u putničkoj kabini zrakoplova.
  • Višak prtljage
    Pri korištenju tzv. komadnog sustava prijevoza prtljage do/iz SAD-a, teritorija SAD-a i Kanade, za svaki komad prtljage viška ili za prekoračenje veličine ili težine prtljage plaća se čvrsto utvrđena pristojba određena prema mjestu dolaska.
    Prtljaga na ostalim linijama, koja ima težinu veću od dopuštene, bit će prevezena prema kapacitetnim mogućnostima prijevoznika te će za nju biti obračunata prevoznina prema težini određena pristojbom za 1 kg na osnovi tarife prijevoznika.
  • Udruživanje težine prtljage
    Ako dva ili više putnika koji zajednički putuju do istog mjesta istim zrakoplovom predaju na ukrcaj svoju prtljagu u isto vrijeme i na istom mjestu, bit će im dopuštena skupna težina prtljage, koja odgovara zbroju dopuštene slobodne težine prtljage tih putnika.
  • Pregled prtljage
    Prijevoznik se može u prisutnosti putnika uvjeriti u sadržaj njegove prtljage. Ako je putnik odsutan, prijevoznik ima pravo u prisutnosti barem jednog svjedoka, koji nije zaposlenik prijevoznika, otvoriti prtljagu putnika, ako ustanovi da sadržava predmete kojima se uskraćuje prijevoz ili prijevoz kojih zahtijeva posebni režim.
  • Nepraćena prtljaga
    Prijevoz nepraćene prtljage vrši se po posebnim propisima prijevoznika.
  • Prtljaga s proglašenom vrijednošću
    Putnik ima mogućnost proglasiti vrijednost predane prtljage većom nego je vrijednost odgovornosti zrakoplovnog prijevoznika pod pretpostavkom da je prijevoznik odredio tarifne uvjete u tom slučaju.
  • Preuzimanje predane prtljage
  • putnik je dužan preuzeti svoju prtljagu odmah po slijetanju,
  • prtljagu može preuzeti jedino imatelj prtljažnog lista i identifikacijskog privjeska. Prijevoznik nije dužan ustanoviti je li imatelj prtljažnog lista i identifikacijskog privjeska preuzeo prtljagu i ne odgovara za gubitak, štetu, ili druge troškove koji bi nastali putniku s tim u vezi,
  • oštećenje, neizdavanje ili gubitak prtljage nužno je prijaviti prijevozniku odmah prilikom preuzimanja prtljage, koji je dužan sastaviti zapis o tome. U suprotnom se pretpostavlja da je prtljaga bila predana u ispravnom stanju,
  • prilikom kasnijeg prijavljivanja štete putnik mora dokazati uzročnu vezu između prijavljene štete i pripadajućeg prijevoza.

9.RED LETENJA

    • Red letenja
      Prijevoznik će nastojati, maksimalnim trudom, prevesti putnika i njegovu prtljagu u skladu s redom letenja koji je na snazi za dan putovanja. Redovi letenja mogu biti promijenjeni bez prethodne obavijesti. Prijevoznik ne odgovara za neizravne i nasljedne štete.
    • Nepravilnosti u zrakoplovnom prijevozu
      • iz osobitih razloga koji ne ovise o prijevozniku (iz razloga tzv. “više sile”, na primjer: vremenskih uvjeta, tehničkih razloga koji nisu greška prijevoznika, u slučaju rata, štrajka organizacija koje vrše službu prijevoza i sl.) prijevoznik može odgoditi, otkazati, ukinuti, preusmjeriti let, promijeniti vrstu zrakoplova ili predati zastupništvo drugom prijevozniku, a da ne snosi daljnju odgovornost, osim dužnosti osiguravanja prijevoza drugim zrakoplovima ili drugim prijevoznim sredstvima ili vraćanja prevoznine.
      • ako je let odgođen, kasni, otkazan je ili je promijenjena vrsta zrakoplova u okolnostima koje su nastale kao greška prijevoznika, a prijevoznik nije u mogućnosti osigurati unaprijed potvrđeno mjesto, putnik se ne može iskrcati na unaprijed utvrđenom ili konačnom odredištu, ili ako okolnosti utječu na to da putnik zakasni na povezni let, prijevoznik je dužan ili:
        – prevesti putnika nekom drugom redovitom linijom na kojoj ima slobodnog mjesta ili
        – preusmjeriti putnika do konačnog odredišta označenog na putnoj karti svojim redovitim letom ili letom nekog drugog prijevoznika ili osigurati zemaljski prijevoz za putnika. Ukoliko troškovi prevoznine, troškovi plaćanja za višak prtljage i ostale usluge povezane s promjenom puta prekorače vrijednost plaćene cijene putne karte ili njezinog dijela, prijevoznik neće od putnika zahtijevati dodatne prevoznine ili ostale naknade i platit će putniku razliku ukoliko su prevoznine i naknade za promijenjeni smjer niže od onih koje je putnik platio ili će:
        – vratiti prevoznine sukladno s odredbom članka 13 navedenih Uvjeta te neće imati prema putniku nikakve daljnje odgovornosti,
        – omogućiti putniku s potvrđenom rezervacijom, kojem je bio uskraćen ukrcaj u zrakoplov iz razloga nedostatka mjesta u zrakoplovu, odgovarajuću naknadu određenu propisima prijevoznika.
      • prijevoznik ne snosi odgovornost za pogreške i propuste u redovima letenja ili drugim informacijama dobivenih od zaposlenika ili agenata prijevoznika o vremenu polaska ili dolaska te o prometu zrakoplova, s iznimkom u slučajevima kad je prijevoznik svjestan da će svojim ponašanjem ili propustom uzrokovati štetu.

 

Datum ažuriranja stranice  17.08.2017.