Početna | Zanimljivosti | SAD jača prava avio putnika

SAD jača prava avio putnika

dot-large

SAD –  Department of Transportation (DOT) najavio je  širok spektar nove poboljšane zaštite za korisnike  zrakoplovnog prometa koji će stupiti na snagu u rujnu. Do ovoga poteza  je došlo na inicijativu Europske unije, samo nekoliko dana nakon što je ona objavila pregled pravila koja bi zrakoplovne kompanije poštivale, te se tako izbjegli stalni nesporazumi između putnika i kompanija.

  • Sukladno novim pravilima sve zrakoplovne tvrtke morati će ponuditi putnicima Update Service status leta (npr. e-mail ili sms) na koje će se putnici moći pretplatiti. Također će morati obavijestiti putnika 30 minuta prije leta, ukoliko će let  kasniti ili biti otkazan.
  • Avio kompanija će morati držati sve rezervacije za najmanje 24 sata, bez plaćanja. Ako se plaćanje vrši u vrijeme rezervacije,novac će morati biti vraćen ako putnik odustane od kupnje u roku od 24 sata.
  • Avio kompanije će biti obavezne uz povrat izgubljene prtljage isplatiti naknadu i nadoknaditi putnicima štetu kada je prtljaga izgubljena ili uništena. Međutim, nova pravila ne prisiljavaju kompaniju na isplatu naknade ako torbe jednostavno kasne i na kraju budu dostavljene vlasnicima.
  • Avio kompanije će morati, na svojim početnim stranicama, jasno i istaknuto objaviti sve potencijalne naknade i pristojbe,npr. za preveliku ili težu torbu od dopuštenoga limita,dodatne obroke, zabavu na putovanju, pristup Internetu, raniji ukrcaj, promjene ili otkaz karte, pratnju i naknade za kućnog ljubimaca.
  • Cijene koje aviokompanija predstavlja morati će uključiti sve državne poreze i naknade (koji u nekim slučajevima mogu biti, koliko i polovica ukupne cijene karte)