Početna | Česta pitanja

Česta pitanja

1. Što je rezervacijski kod (booking reservation number, PNR – passenger name record)?

Rezervacijski kod je 6-ero znamenkasti alfanumerički kod koji sadrži sve informacije i detalje vezane uz rezervaciju aviokarte u globalnom rezervacijskom sustavu.

2. Na kojem koraku rezervacijskog procesa je vidljiva ukupna cijena zrakoplovne karte?

Ukupna cijena zrakoplovne karte je vidljiva na trećem koraku rezervacijskog procesa.

3. Moje prezime sadrži hrvatske znakove (č;ć;š;đ;ž), što da učinim?

S obzirom da se radi o globalnom rezervacijskom sustavu hrvatski dijakritički znakovi se nažalost ne mogu upisati tako da se umjesto slova č;ć;š;đ;ž unose slova c;s;d;z.

4. Zanima me koliko unaprijed je potrebno rezervirati zrakoplovnu kartu? Hoće li cijena biti povoljnija ukoliko je rezerviram nekoliko mjeseci unaprijed?

Cijena zrakoplovne karte ovisi o raspoloživosti mjesta u zrakoplovu u trenutku izrade rezervacije za željene datume. Na cijenu utječu sezonalnost, kao i objavljene cijene zrakoplovnih kompanija za željeni period putovanja. Karta je najčešće povoljnija ukoliko je putnik rezervira nekoliko mjeseci unaprijed.

5. Mogu li na stranici aviokarte.hr zrakoplovnu kartu platiti Maestro karticom?

Plaćanje zrakoplovnih karata Maestro karticom ili Visa Electron karticom na stranici aviokarte.hr nije moguća.
Vašu zrakoplovnu kartu možete platiti kreditnim karticama American Express, Diners, Visa i MasterCard, ukoliko kompanije prihvaćaju kreditne kartice kao sredstvo plaćanja.

6. Mogu li platiti kartu na rate?

Moguća su beskamatna plaćanja do 12 rata te za sve informacije o ovoj opciji stojimo na raspolaganju nakon izrade rezervacije.

7. Mogu li na let sa sobom nositi tekućinu, hranu i lijekove? Kakva je procedura ukoliko bolujem od neke bolesti te sam primoran sa sobom nositi određene lijekove ili slično?

Dozvoljena količina nezapaljivih tekućina je do 100 ml. Tekućine do 100 ml mogu biti zapakirane u prozirnu vrećicu do 1l koju morate posebno predočiti prilikom sigurnosne provjere.
Dozvoljen je unos proizvoda koji se kupuju u duty free shop-u unutar tranzitne zone i koji se posebno pakiraju i označavaju da su kupljeni unutar navedene zone.
Lijekovi su dozvoljeni samo uz liječničku potvrdu.

8. Vegetarijanac sam ili želim rezervirati posebnu vrstu obroka na letu, kako to mogu učiniti?

Zrakoplovne kompanije nude različite vrste obroka na letovima. Za rezervaciju posebnog obroka molimo Vas da zahtjev unesete u polje »note to agent« prilikom rezervacije karte online, na petom koraku ili nam pošaljete zahtjev putem e-maila na aviokarte@aviokarte.hr. Nakon zaprimanja zahtjeva provjeriti ćemo sa zrakoplovnom kompanijom mogućnosti rezervacije željenog obroka.

9. Imam problema s kretanjem, kako mogu zatražiti posebnu pomoć u zračnoj luci?

Zračne luke opremljene su opremom za pomoć osobama s invaliditetom ili poteškoćama u kretanju. Svaki Vaš zahtjev navedite u polje napomene »note to agent« prilikom izrade rezervacije karte online, na petom koraku, ili nam pošaljite e-mail na aviokarte@aviokarte.hr, a mi ćemo provjeriti s zrakoplovnom kompanijom koji oblik pomoći je moguće zatražiti te Vas shodno tome obavijestiti.

10. Da li sa sobom na put smijem povesti kućnog ljubimca?

Svaka zrakoplovna kompanija ima vlastita pravila vezana uz prijevoz kućnih ljubimaca. Manjeg psa ili mačku težine do 8kg (ukupna težina psa/mačke zajedno sa kavezom) možete ponijeti sa sobom u putničku kabinu, uz prethodno odobrenje zrakoplovne kompanije, prilikom rezervacije zrakoplovne karte. Svi ostali kućni ljubimci (psi, mačke) se mogu prevoziti kao cargo u odjelu za prtljagu.
Osim podatka o pasmini, svaki putnik treba priložiti podatke o točnoj težini psa/mačke kao i veličini torbe u kojoj se nosi, a koja ne smije prelaziti dimenzije 55X40X20 cm za prijevoz u kabini zrakoplova.
Molimo Vas da nam ovakav zahtjev upišete u polje napomene »note to agent« prilikom rezervacije online, na petom koraku, ili nam pošaljete e-mail na aviokarte@aviokarte.hr, a mi ćemo Vas kontaktirati po primitku potvrde ili odbijanja rezervacije za prijevoz kućnog ljubimca.

11. Koja su ograničenja za predanu prtljagu?

Ograničenja za predanu prtljagu ovise o zrakoplovnim prijevoznicima.
Ograničenja za predanu prtljagu ovise o zrakoplovnim prijevoznicima.
U većini slučajeva prtljaga je ograničena na jedan komad od 23kg ili od 20kg, ovisno o tarifi. Količina odobrene prtljage se nalazi u Vašoj karti te se može provjeriti i putem linka Check my trip.

12. Koja su ograničenja za ručnu prtljagu te mogu li sa sobom u zrakoplov nositi računalo?

Osim predane prtljage, svakom putniku dopušten je samo jedan komad ručne prtljage, koji se može smjestiti u zatvorene police iznad sjedala ili ispod putnikova sjedala, uz uvjet da zbroj dimenzija takve ručne prtljage ne prelazi 115 cm (45 in) i ukupna težina ne prelazi 8 kg. Sa sobom u zrakoplov smijete nositi računalo u odvojenoj torbi.
Svi putnici koji putuju za USA, moraju biti u mogućnosti upaliti svoje elektroničke uređaje koje nose sa sobom na let (mobitel/laptop isl). Ukoliko je uređaj bez baterije, nošenje uređaja na let može biti odbijeno ili će od strane sigurnosne službe na aerodroma biti zatražena dodatna provjera istog.

13. Mogu li na stranici aviokarte.hr rezervirati sjedišta? Što ako sam sjedišta zaboravio rezervirati prilikom rezervacije?

Rezervacija sjedišta na stranici aviokarte.hr moguća je prilikom izrade rezervacije ili nam možete poslati e-mail sa željenim sjedalima na aviokarte@aviokarte.hr.
Odabir je moguć samo za kompanije koje dopuštaju rezervaciju sjedišta na letu dok su neke kompanije uvele naplatu rezervacije sjedala. O iznosu naknade ćete biti pravovremeno obaviješteni.

14. S obzirom da ne znam točan datum povratka postoji li mogućnost rezervacije povratne karte bez datuma povratka?

Zrakoplovne kompanije su se prilagodile putnicima na način da dozvoljavaju povoljnije cijene povratnih zrakoplovnih karata na kojima uz naknadu možete promijeniti datum putovanja. Karte s otvorenim datumom povratka su većinom i do tri puta skuplje od karata sa povratnim letom.

15. Mogu li na stranici aviokarte.hr rezervirati jednosmjernu kartu?

Jednosmjernu zrakoplovnu kartu moguće je rezervirati preko naše stranice aviokarte.hr. Svakako preporučujemo provjeru sa Ministarstvom vanjskih poslova države u koju putujete, da li je dozvoljeno jednosmjerno putovanje ili ćete morati kupiti povratnu zrakoplovnu kartu. Naša je preporuka povratna zrakoplovna karta koja je najčešće i povoljnija od jednosmjerne.

16. Mogu li na stranici aviokarte.hr napraviti rezervaciju za let ukoliko se radi o kombinaciji koja uključuje više od tri leta (multi destination)?

Stranica aviokarte.hr podešena je tako da pruža mogućnost pretraživanja opcija sa maksimalno tri presjedanja. Ukoliko imate zahtjev za više od tri presjedanja budite slobodni poslati nam upit putem e-maila aviokarte@aviokarte.hr. Za izradu neobvezujuće ponude potrebni su nam minimalni podaci: ime i prezime putnika, datum odlaska i povratka (za svaki let), kontakt telefon.

17. Koje su dobne granice putnika u avio prometu? Zašto je bitno unijeti datum rođenja prilikom izrade rezervacije?

Ponekada cijene zrakoplovnih karata ovise o dobi putnika. Dobne granice su:

  • 0 – 1  god.     – bebe
  • 2 – 11  god.    – djeca
  • 12 – 24 god.  – mladež
  • od 25 god.    –  odrasli putnici

18. Prilikom rezervacije karte na stranici aviokarte.hr odabrao/la sam opciju plaćanja »I will contact you with the payment details«, do kada vrijedi moja rezervacija?

Većina rezervacija vrijedi 24h. O točnom isteku rezervacije naše putnike nastojimo obavijestiti putem telefona ili e-maila.

19. Kupio sam avio kartu i na e-mail sam dobio potvrdu s informacijama o letu. Da li je navedeno moja zrakoplovna karta i što mi je sve potrebno za putovanje?

Broj zrakoplovne karte sastoji se od 13 znamenaka 000-0123456789.
Ukoliko ste na Vaš e-mail zaprimili potvrdu s informacijama o letu, rezervacijskim kodom i brojem Vaše karte onda je to Vaša elektronska karta. Molimo Vas da je isprintate te je zajedno s putnim dokumentima predate na šalteru registracije putnika (check-in). Za domaće letove te putovanja unutar EU Vam je uz elektronsku kartu potrebna osobna iskaznica dok je za letove izvan Hrvatske (države ne-članice EU te ostale zemlje) potrebna valjana putovnica, te viza za određene države koje to traže.

20. U tijeku putovanja promijenio se datum kada bih putovao, kako i gdje mogu isti promijeniti?

Prilikom izrade rezervacije i dobivanja zrakoplovne karte, složili ste se s uvjetima tarife kojima podliježe Vaša zrakoplovna karta. Ukoliko zrakoplovna karta dozvoljava promjenu datuma, istu je moguće zatražiti minimalno 24h prije datuma za koji je bio prvotno rezrviran Vaš let putem obrasca Promjena / Otkaz rezervacije ili putem e-maila aviokarte@aviokarte.hr. Za sva eventualna pitanja ili nejasnoće slobodno nas kontaktirajte.

21. Kupio sam zrakoplovnu kartu, no došlo je do promjena te sam ju primoran otkazati, mogu li dobiti povrat sredstava?

Prilikom izrade rezervacije i dobivanja zrakoplovne karte, složili ste se s uvjetima tarife kojima podliježe Vaša zrakoplovna karta. Ovisno o uvjetima za neke zrakoplovne karte moguće je dobiti cijelokupan povrat sredstava, za neke djelomičan uz određene penale, a za neke se nakon kupnje ne može izvršiti povrat sredstava osim aerodromskih pristojbi.
Eventualne iznimke od pravila kojima podliježe Vaša zrakoplovna karta moguće su ponekad uz predočenje medicinske dokumentacije, pa Vas molimo da, ukoliko je to razlog otkaza Vaše zrakoplovne karte, istu proslijedite putem e-maila na aviokarte@aviokarte.hr te ćemo isto proslijediti zrakoplovnoj kompaniji.

22. Imam kupljenu zrakoplovnu kartu i moje se putovanje sastoji od nekoliko letova s presjedanjima. Što se događa u slučaju da prvi let kasni i ja ne stignem na slijedeći let?

Ukoliko let u polasku kasni te nakon dolaska u zračnu luku presjedanja minimalno vrijeme zadano između letova ne bude zadovoljeno, zrakoplovna kompanija će Vas premjestiti na prvi raspoloživi let prema Vašoj krajnjoj destinaciji te osigurati noćenje ukoliko je let idući dan.

23. Imam dvije odvojene kupljene kartu i moje se putovanje sastoji od nekoliko letova s presjedanjima. Što se događa u slučaju da prvi let kasni i ja ne stignem na slijedeći let?

Ukoliko let u polasku kasni te nakon dolaska u zračnu luku presjedanja ne stižete na svoj sljedeći let koji se nalazi u drugoj zrakoplovnoj karti, nažalost sami biste trebali snositi troškove eventualne promjene leta ili datuma putovanja za sljedeći let. Dvije odvojene zrakoplovne karte se smatraju dvama odvojenim ugovorima te iz tog razloga zrakoplovna kompanija nema obavezu pobrinuti se za putnika ukoliko se sljedeći let nalazi u drugoj zrakoplovnoj karti.

24. Da li ću za zrakoplovnu kartu kupljenu putem stranice aviokarte.hr biti obaviješten u slučaju otkaza leta ili promjene u vremenu leta?

U slučaju otkazivanja leta ili promjene u vremenu polaska zrakoplova više od 24h prije leta biti ćete obaviješteni od strane agencije. Ukoliko do promjene vremena leta dođa unutar 24h kontaktirati će Vas direktno kompanija.
Iz tog razloga Vas molimo da prilikom rezervacije zrakoplovne karte na stranici aviokarte.hr ostavite važeće kontakte (telefon i e-mail) kako bismo Vas bili u mogućnosti kontaktirati.

25. Postoji li mogućnost prijenosa zrakoplovne karte na drugu osobu?

Zrakoplovna karta je neprenosiv dokument i može je koristiti samo osoba na čije ime glasi, uz predočenje valjanog dokumenta sa slikom (putovnica za međunarodne letove i osobna iskaznica za letove unutar RH i EU).
Neke zrakoplovne kompanije dozvoljavaju promjene imena na zrakoplovnim kartama uz naknadu te Vas molimo da nam pošaljete zahtjev putem e-maila na aviokarte@aviokarte.hr kako bismo provjerili sa zrakoplovnom kompanijom mogućnosti promjene imena.
  • Prijavi se na naš newsletter i ne propusti super ponude aviokarata Croatia Airlines, Turkish, Lufthansa i ostalih...
    * Obavezno