Kina – dalekoistočna avantura na Tibetu

Objavljeno 4. Lipanj, 2012 u 11:07 sati. u kategoriji Blog Nomadi.

Misija:
Izmjeriti dužinu Kineskog zida, gablati pekinšku patku, preći preko najvišeg željezničkog prijevoja na svijetu, razgledati “Terakota-ratnike”, posjetiti veličanstvenu Potala Palaču, hodočastiti svetu planinu Kailash, zaplivati u svetom jezeru Manasarovar i naučiti tečno kineski (samo za one koji produže putovanje po Kini na 10ak godina ;)

Naša dalekoistočna avantura započinje u Pekingu. Posjetit ćemo Tienanmen (treći trg po veličini na svijetu, koji je svima nama poznat po studentskom prosvjedu iz 1989), Mauzolej Mao Ze Donga, Zabranjeni grad (nekadašnju carsku palaču dinastija Ming i Qing), Ljetnu palaču (da citiramo UNESCO-ov dokument: “Ljetna palača je remek-djelo kineskog dizajna krajolika gdje se prirodni krajolik brda i otvorenih voda kombinira s vještačkim tvorevinama poput paviljona, dvorana, palača, hramova i mostova, pri čemu je nastao skladan sklop izvanredne estetske vrijednosti.”) te najveću građevina na svijetu – Kineski zid (dugačak je oko 8800 km, ali ne, ipak nije vidljiv iz svemira…). Za ručak ćemo imati pekinšku patku, a na Donghuamen noćnoj tržnici će večerati samo odvažni. Zašto? Zato što su na meniju stonoge, zmije, gušteri, iznutrice i slične blagodati…

Nakon Pekinga putovat ćemo se prema Xianu, gradu u kojem je Qin Shi Huang (prvi kineski car) dao sagraditi nadaleko poznate “Terakota ratnike”. U brojčano impozantnoj kolekciji od 7000 figura terakota vojnika provjerit ćemo istinitost tvrdnje da niti jedan vojnik nije izgledom identičan, tj. da je svaka statua unikat. Posjetit ćemo i Veliku pagodu divlje guske u kojoj su pohranjene budističke sutre koje je u 7. stoljeću iz Indije donio veliki budistički redovnik i putopisac Xuanzang. Potom ćemo se vlakom zaputiti do Xininga, mjesta na kojem započinje Qinghai-Tibet pruga. Ako ste mislili da polazak sa željezničke stanice nikad nećete nazvati lansiranjem – u krivu ste. Iz Xininga će nas moćna dizelska lokomotiva povući na glavobolnih i rijetkozračnih pet hiljada metara nadmorske visine! Qinghai-Tibet željeznička pruga, puštena u promet 2006. godine, je inženjerski poduhvat zaista epskih proporcija.

Brojke su sirove, hladne i visoke: pruga je dugačka 1956km od kojih je oko 1000km postavljeno iznad 4000m, a više od 500km je sagrađeno na permafrostu (trajno smrznutoj podlozi). Također, za polaganje pruge kroz planinske masive sagrađeno je ukupno 675 mostova i viadukata! Kad vam bude frka i panika na poslu, samo se sjetite kineskog pružnog radnika i probajte zamisliti kako je izgledao njegov radni dan…

Preći ćemo i preko najvišeg željezničkog prijevoja na svijetu Tanggula (5072m) i kroz najvišu željezničku stanicu na svijetu koja nosi isto ime. Potom slijedi Yangbajing – najduži tunel na pruzi (dužine 3345m). Pa tunel Fenghuoshan – najviši željeznički tunel na svijetu (na 4905m). Između dosadnog tunelskog crnila i mraka će se, kako vrijeme odmiče, pred nama otvarati pogled na impresivnu Tibetsku visoravan. Zadnja postaja ove željezničke avanture je Lhasa (3490mnv), glavni grad Tibeta i sjedište tibetanskog duhovnog vođe Dalaj Lame sve do njegovog progonstva u Dharamsalu u Indiji 1959. godine. U Lhasi ćemo obići Potala Palaču (najveću znamenitost Lhase te zimsku rezidenciju već spomenutog Lame), Jokhang (najznačaniji hram tibetanskog budizma), Barkhor četvrt, samostan Drepung (najveći tibetanski samostan), Sera samostan (jedan od tri velika Gelukpa sveučilišnih samostana) te Norbulingku (ljetna rezidenicija Dalai Lame).

Nakon tri dana u Lhasi sjedamo u terenska vozila i krećemo na dug put prema jezeru Manasarovar i svetoj planini Kailash. Put će nas povest preko Svetog jezera Yamdrok (jedno od tri najvećih svetih jezera na Tibetu), Gyantsea (znamenit po Gyantse tvrđavi, manastiru Palcho i Gyantse kumbumu), Shigatsea, Tashilhunpo samostana i Sage. Treći dan putovanja stižemo na jezero Manasarovar (4590mnv), kojem hodočaste mnogobrojni Hindusti i Budisti. Budisti vjeruju da je to mjesto gdje je kraljica Maya zanijela Budhu i da je Buda kasnije neko vrijeme tu boravio i meditirao. Za Hinduse je jezero oličenje čistoće i onaj koji zapliva u jezeru i napije se vode će se nakon smrti pridružiti samom Šivi (vjerujte nam bolje je da to obavite ovdje nego u Gangesu…). Poslije kupanja putujemo u Darchen, grad koji će poslužiti kao početna točka za našu ekspediciju oko planine Kailash. Kailash (6714m) ili Kangrinboqê je oblikom izrazito dominatna planina, smatrana najsvetijom azijskom planinom za boniste, budiste, đainiste i hinduiste. Tu je Šivino prebivalište i točka oko koje izviru neke od najdužih i religijski najštovanijih rijeka u Aziji: Ind, Sutlej, Brahmaputra i Karnali (pritok Gangesa). Niko ne dolazi na Kailash da bi se popeo na vrh – umjesto toga, hodočasnici obilaze oko planine, pa stazi dugačkoj 52 kilometra. Za kraj našeg putovanja pridružit ćemo se hodočasnicima u trodnevnoj šetnji oko Kailasha po dobro utabanoj stazi, uživajući u veličanstvenom krajoliku i druženju s mnogobrojnim prijateljski raspoloženim hodočasnicima. Nakon savršetka hodočašća ukrcat ćemo se u naše terence i vratiti u Lhasu, iz koje letimo u Peking, a nakon još jedne večeri u kineskoj prijestolnici, i kući u Zagreb.

Ukoliko Vas je zainteresirala ova nomadska pustolovna priča, pošaljite nam upit na:nomadi@aviokarte.hr

IMG_3329

IMG_3329
Picture 1 of 15

Piše

Njihova putovanja predstavljaju novi oblik turizma - aktivan odmor koji ne teži skupim hotelima i sigurnim, ali izoliranim turističkim resortima, nego susretu s domaćim ljudima, u autentičnim ambijentima, na način kako se putovalo prije nego što je turizam postao dijelom industrije zabave.

Twitter profil

  • http://www.facebook.com/people/Andelko-Calusic/752487672 Andelko Calusic

    komentar

  • http://www.facebook.com/people/Andelko-Calusic/752487672 Andelko Calusic

    ffff